SPORTTISTARTTI 2 ™ -etävalmennus 27.8 – 21.10.2018

Arvio 5.00 5:stä perustuen 5 asiakkaan arvotukseen.
(5 tuotearviota)

80.00

Valmennus alkaa 27.8, vielä ehdit mukaan viimeiseen verkkovalmennukseen tänä syksynä!  8 viikon etäfysiikkavalmennus, joka kehittää agilityohjaajan fysiikan lisäksi treenaamisen laatua! Valmennuksessa mukana agilityvalmentaja Mari Mäkelä kuuden miniluennon ja kotitehtävien merkeissä.

MUKANA SPORTTAAMASSA: A-QILITY ja Agilityurheilijat.fi

HUOM! Jos haluat maksaa valmennuksen liikuntaseteleillä, ole yhteydessä toimistoon: info@sporttitassu.fi

Osasto:

Kuvaus

HALUAISITKO SINÄ NOSTAA HARJOITTELUSI LAATUA?

Fysiikkavalmennus on agilityohjaajan oheisharjoittelua, joka tukee agilityn tekemistä koirasi kanssa. Hyvä peruskunto luo hyvän pohjan ohjaajan fysiikkaharjoitteluun. Sen päälle onkin hyvä rakentaa muita tärkeitä ominaisuuksia, kuten räjähtävyyttä ja nopeutta. Liikehallintataidot kuten koordinaatiokyky on tärkeässä asemassa ohjauksien  ja liikkumisen sujuvuudessa.

Lajin pääasiallinen tavoite on koiran ja ihmisen saumaton yhteistyö. On monen ominaisuuden ja tekijän summa, josta tämä yksilöllinen koirakko muodostuu. Onnistuneessa suorituksessa tärkein asia lienee ohjausvihjeiden oikea-aikainen antaminen.

Niin agilityn- kuin fysiikan treenamisessa on tärkeätä ymmärtää, mitä olet tekemässä ja miksi. Avain kehittymiseen on harjoittelu, ja ennenkaikkea LAADUKAS harjoittelu.

Jotta myös sinä voisit oppia treenaamaan laadukkaammin, fysikkaatreenien tueksi tähän valmennukseen sisältyy kuusi agilityvalmentaja Mari Mäkelän miniluentoa kehittymisen ja oppimisen kannalta olennaisista teemoista.

Luentojen yhteyteen on laadittu kotitehtäviä, joiden avulla saat sekä fysiikka- että lajitreeneihin lisää syvyyttä. Toisinsanoen, voit hyödyntää tässä valmennuksessa kaiken tekemäsi ja oppimasi myös agilitytreenaamisen pariin.

FYSIIKKATREENIT

TREENI 1 on agilityohjaajan fysiikkatreeni, joka koostuu monipuolisesta alkulämmittelystä sekä lyhyistä ja vaihtelevista nopeustehtävistä. Nopeustehtävissä on lisäksi joka viikko jokin ohjauskuviollinen teema.

TREENI 2 on peruskestävyyttä kehittävä tai sitä ylläpitävä intervalliharjoitus. Harjoitukseen valmistaudutaan lämmittelyllä ja treenissä vaihdellaan kävelyä ja juoksua. Harjoituksen kruunaa sykettä kohottava kuntopiiri.

KEHONHUOLTO. Lisäksi saat ohjeet aktiiviseen venyttelyyn, jonka tavoitteena on ylläpitää ja/tai kehittää aktiivista liikkuvuuttasi.

ALKUTESTI on tässä valmennuksessa anlysointi- ja tavotteiden asettamiseen liittyvä tehtävä.

MARI MÄKELÄN MINILUENNOT KEHITTYMISESI TUEKSI:

  1. MOTIVAATIO
  2. KESKITTYMINEN
  3. TIETOINEN AJATTELU
  4. VIREYSTILAN SÄÄTELY
  5. OMAN TEKEMISEN ARVIOINTI
  6. KYSYMYKSET

VALMENNUKSEN AIKATAULU

VIIKKO 1 27.8 –>
Analysointi- ja tavoitetehtävä
2. Fysiikkatreenit 1 – 2 kpl
3. Agilityvalmentaja Mari Mäkelän luento “MOTIVAATIO” ja siihen liittyvät kotitehtävät

VIIKKO 2 3.9 –>
Fysiikkatreenit 1 – 2 kpl
2. Agilityvalmentaja Mari Mäkelän luento “KESKITTYMINEN” ja siihen liittyvät kotitehtävät

VIIKKO 3 10.9 –>
Fysiikkatreenit 1 – 2 kpl
2. Agilityvalmentaja Mari Mäkelän luento “TIETOINEN AJATTELU” ja siihen liittyvät kotitehtävät

VIIKKO 4 7.9 –>
Fysiikkatreenit 1 – 2 kpl
2. Agilityvalmentaja Mari Mäkelän luento “VIREYSTILAN SÄÄTELY” ja siihen liittyvät kotitehtävät

VIIKKO 5 24.9–>
Fysiikkatreenit 1 – 2 kpl
2. Agilityvalmentaja Mari Mäkelän luento “KYSYMYKSIÄ”

VIIKKO 6 1.10 –>
Fysiikkatreenit 1 – 2 kpl
2. Agilityvalmentaja Mari Mäkelän luento “OMAN TEKEMISEN ARVIOINTI” ja siihen liittyvät kotitehtävät

VIIKKO 7 8.10 –>
Fysiikkatreenit 1 – 2 kpl

VIIKKO 8 15.10 –>
Fysiikkatreenit 1 – 2 kpl
2. Analysointitehtävä ja tavotteiden toteutumisen seuranta

FYSIIKKAVALMENTAJA ROSA-MARIA IKÄHEIMONEN

“Olen ollut mukana lajin parissa vuodesta 2010. Tällä hetkellä kilpailen maksiluokassa, mutta myös miniluokasta on karttunut kokemusta. Olen aina ollut kiinnostunut terveydestä ja hyvinvoinnista ja työskennellyt apteekkialalla lähes kymmenen vuotta. Oman aktiivisen liikuntaharrastamisen sekä agilityn myötä kiinnostuin paljon ohjaajan fysiikasta sekä ohjaajan roolista agilityssa. Olenkin valmentanut agilityohjaajija vuodesta 2015 lähtien.

Ensimmäinen agilityohjaajille suunnattu verkkokurssini SPORTTISTARTTI on saavuttanut suuren suosion ympäri suomea ja siihen on osallistunut jo lähes 1000 agilityharrastajaa. Tässä kakkososiossa haluan mennä “pintaa syvemmälle”. Fysiikan ja agilityn treenaamisessa on kyse paljon muustakin, kuin asioiden tekemisestä “aivot narikassa”.

Koulutus: lääketeknikko (2009), farmaseutti (2013), FAF personal trainer (2016), hierojaopiskelija (2018). Mukana useassa valmennustiimissä mm. SAGI:n TopTeam eteläisessä tiimissä kaudella -17-18. Valmentanut paljon agilityohjaajia niin harrastajista kansainvälisellä tasolla kisaaviin.

AGILITYVALMENTAJA MARI MÄKELÄ

“Olen itse harrastanut agilityä nyt 10 vuotta ja sinä aikana kouluttanut jos jonkinlaista ryhmää aloittelevista harrastajista tavoitteellisiin kisaajiin. Opiskelen psykologian maisteriopintoja Helsingin yliopistossa tarkoituksenani valmistua vuoden lopulla. Erityisenä kiinnostuksen kohteenani opinnoissani on ollut urheilupsykologia ja kirjoitinkin kandidaatintutkielmani mielikuvaharjoittelusta. Tällä hetkellä kouluttaudun myös psyykkiseksi valmentajaksi EduFocus -koulutusohjelmassa.

Uskon myös, että kehittymisen kannalta avainasemassa on ymmärrys siitä, mitä teemme ja miksi niin teemme. Valmentaessani haluan aina painottaa sitä, että kaikki suoritukset tehdään hyvällä positiivisella fiiliksellä ja täysillä!”

TopTeam lajivalmentaja 2017-2018
SAGI liittokouluttaja 2017-2018
EduFocus psyykkisen valmennuksen koulutusohjelma 2017-2018
Agilityliiton valmentajakurssi 2016-20171
HSKH Tehoteamin päävalmentaja 2016-2017
Agilityn koulutusohjaaja, osa I 2009 ja osa II 2011
TopTeam -jäsen 2015-2016
TFW Coach level 1 certification 2016

MITÄ TARVITSEN TREENIEN TOTEUTUKSEEN?

Treenit vaativat harjoitteesta riippuen tilaa pituussuunnassa noin 10 – 30 metriä. Sääolosuhteista riippuen treenit onnistuvat ulkona tehtäväksi, kunhan alusta on pitävä. Muutoin kannattaa hakeutua johonkin liikuntasaliin, agilityhalliin tai muuhun urheilutilaan treenaamaan.

Et tarvitse muita välineitä, kuin jumppapatjan sekä treenaamiseen soveltuvat vaatteet ja kengät. Fysiikkatreenien treenit voit merkata siihen tarkoitetuilla “tötsillä” tai käyttää jotakin muuta sopivaa välimatkojen merkkaamiseen.

VALMENNUKSEN SISÄLTÖ TIIVISTETTYNÄ:

  • Kaksi agilityohjaajan fysiikkaa tukevaa treeniä viikossa
  • Tehtävänanto oman agilitytekemisen analysointiin
  • Tehtävänanto tavotteiden asettamiseen
  • Tavotteiden toteutumisen seuranta valmennuksen lopussa
  • Agilityvalmentaja Mari Mäkelän kuusi miniluentoa
  • Kannustava ja zemppaava treeniryhmä Facebookissa
  • Fysiikkavalmentaja Rosa-Maria jatkuva etätuki sähköpostin ja puhelimen välityksellä

KENELLE VALMENNUS SOPII?

  • Kaikille oman fysiikan kehittämisestä kiinnostuneille agilityohjaajille kuntotasosta riippumatta
  • Sinulle, joka haluat treenata niin fysiikkaa- kuin agilityakin laadukkaasti
  • Sinulle, joka haluat kehittyä koirakkona kokonaisvaltaisesti
  • Sinulle, joka haluat asettaa henkilökohtaiset konkreettiset tavoitteet
  • Sinulle, joka olet kiinnostunut siitä, mitkä tekijät vaikuttavat kehittymiseen ja oppimiseen: motivaatio, keskittyminen, vireystilan säätely, tietoinen ajattely ja oman tekemisen arviointi

 

 

 

5 arviota tuotteelle SPORTTISTARTTI 2 ™ -etävalmennus 27.8 – 21.10.2018

  1. Arvostelu tuotteesta: 5 / 5

    Laura (varmistettu kirjoittaja)

    Osallistuin ensimmäistä kertaa tämän tyyppiseen etävalmennukseen. Sporttistartti2 oli todella hyvä kokonaisuus. Aihe oli se mitä olin juuri kaivannut omaan harjoitteluun, kun omat nopeat lähdöt, spurtit ja juoksu radalla ovat kaivanneet kehittymistä. Sporttistartti2 vastasi juuri näihin tarpeisiin. Treeneihin oli todella helppo motivoitua ja viedä jakso läpi. Kotona tehtävät harjoitukset oli helppo toteuttaa omien aikataulujen mukaan ja nopeusharjoitteet saivat haastamaan itsensä parempiin suorituksiin jokaisella toistolla. Kurssin lopuksi oli todella mukava saada palaute kehityksestä. Selkeät ohjeet ja videot auttoivat treenien tekemisessä. Muutenkin kokonaisuus ja tuki toimi valmennuksessa todella hyvin. Seuraavan viikon tehtäviä alkoi odottaa aina innolla heti edellisen viikon tehtävät tehtyään. Jo valmennuksen aikana alkoi aivan eri tavalla kiinnittää huomiota omaan liikkumiseen radalla ja huomata kehitystä omassa juoksutekniikassa. Samalla oli ilo huomata myös muutoksia koiran liikkeessä radalla kun oma liike oli sujuvampaa ja nopeampaa. Voin suositella lämpimästi Sporttistartti 2:sta kaikille agilityä tavoitteellisesti harrastaville, joilla on intoa haastaa itsensä 🙂

  2. Arvostelu tuotteesta: 5 / 5

    Maarit Pohjola (varmistettu kirjoittaja)

    Mä olen TODELLA tykännyt näistä Rosa-Marian valmennuksista, eritoten tää 2:n. Ihan huippu! Mä olin jo oikealla tiellä mutta tää valmennus vei minut ainakin ihan uudelle levelille ja tajunnnantasolle! Minusta tässä 2:ssa ei ollut pelkästään kyse fysiikkavalmennuksesta vaan paljon isommasta “ymmärryksen” tasosta just agilityyn ja siihen mitä tää laji vaatii . Eli arvostan oikeasti todella korkeelle Rosa-Marian ammattitaitoa ja kykyä puskee ihmisistä se “oma äly” mukaan tekemiseen! 2:ssa pääsee oivaltamaan, vastaukset ei välttämättä ole valmiita. Eniten hienointa tässä on se että Rosa-Maria saa kaiken tämän tehtyä verkkovalmennuksen välityksellä, mihin ei kovin moni pysty! Ja sitten se kun joku tekee oikeesti sydämmellä sitä omaa juttuaan niin se vaan näkyy (ja tarttuu) ❤️ ja Rosa-Maria todellakin tekee! Tää on ihan must valmennus jokaiselle agilityharrastajalle! ps. edelleen vaan niin hemmetin innoissaan 2:n treeneistä 🙂

  3. Arvostelu tuotteesta: 5 / 5

    Leena Vanninen (varmistettu kirjoittaja)

    Osallistuin Sporttistartti 2 valmennukseen ja Sporttistartti 1 valmennuksen treenit olen myös tehnyt. Olen todella tykännyt treeneissä ja siitä miten hyvin Rosa-Maria antaa palautetta. Sporttistartti 2:ssä treenattiin nopeita lähtöjä ja otettiin mukaan agilityn ohjauskuvioita. Rosa-Marialle lähetettyjen videoiden pohjalta sai henkilökohtaista palautetta ja neuvoja omiin treeneihin. Ja se oli todella mahtava juttu.😊 Itsellä juoksutekniikka oli huono ja Rosa-Marian sekä kirjallisilla ohjeilla että ohjevideoilla sain todella hyviä neuvoja, miten parantaa juoksutekniikkaa. Ja ne auttoi valtavasti 😊.
    Treenit olivat monipuolisia ja juuri agilityurheilijalle sopivia 😊. Fysiikkatreenejä oli kaksi kertaa viikossa, toiset erilaisia spurttiharjoituksia ja toiset kotona tehtäviä lihaskuntoharjoitteita. Sen lisäksi saatiin venyttely ja liikkuvuus harjoitteita. Voin todella lämpimästi suositella näitä Rosa-Marian verkkovalmennuksia♥️. Ei muuta kuin mukaan vaan!💪💪💪

  4. Arvostelu tuotteesta: 5 / 5

    Essi (varmistettu kirjoittaja)

    Sporttistartti 2 oli todella kiva ja opettavainen kurssi. Kävin myös Sporttistartti 1:n, mutta muuten minulla ei ole kokomusta vastaavista kursseista.

    Rosa-Maria antoi ihanasti henkilökohtaista palautetta ja kehitys on ollut selvää. Nettivalmennuksena aikataulut saa muokattua itselle sopivaksi kun se ei ole aikaan tai paikkaan sidottu. Lihaskuntotreeniä tein jopa hotellihuoneessa. Kuitenkin Rosa-Marian tuki ja Facebook-ryhmä tekivät tästä yhteisöllistä ja auttoivat luomaan sopivasti ryhmäpainetta, että treenit tuli suoritettua. Oli kiva päästä kuittaamaan treenit tehdyksi.

    Kurssilla Rosa-Maria opetti omaa ajattelua, täysillä tekemistä ja tekniikkaa kuntotreenin lisäksi. Nämä opit säilyvät ja ajattelemaan opetteminen säilyvät tulevaa.

    Voin lämpimästi suositella Sporttistartti kursseja ja Rosa-Mariaa valmentajana.

  5. Arvostelu tuotteesta: 5 / 5

    paivik (varmistettu kirjoittaja)

    Sporttistartti2-etävalmennuksen avulla sain harjoituksiini sopivaa vaihtelua. Tykkäsin kovasti nopeusharjoituksista, joissa jokaisella viikolla oli mukana jotain uutta ja jotain sellaista, mikä pohjautui edellisen viikon harjoituksiin. Itse esimerkiksi olen tottunut juoksemaan lähinnä yhteen suuntaan ilman sen suurempia yhtäkkisiä rytminvaihdoksia, nämä harjoitukset toivat uutta ärsytystä kroppaan ja mieleen.

    Etävalmennuksessa hyvää oli myös se, että harjoitukset pystyi tekemään paikasta riippumatta. Samoin harjoitukset eivät vaatineet kummoista varustelua, sillä esimerkiksi kierrettävien tötteröiden/esteiden tilalla itse käytin välillä ihan vain luonnosta löytyvää materiaalia.

    Fysiikkatreenien ja kehonhuoltoharjoitusten lisänä olleet Mari Mäkelän miniluennot olivat myös hyvä lisä valikoimaan. Luentoon liittyviä kotitehtäviä tuli mietittyä kyseisen viikon omissa treeneissä, sillä ne toivat kivasti uutta ajateltavaa sekä treenin suunnitteluun että analysointiin.

    Kiitos mukavasta valmennuksesta! Seuraavaa odotellessa 🙂

Lisää arvio

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *